Sałatka brokułowa z sosem czosnkowym, serem fetą i słonecznikiem

Tym razem przedstawiam przepis na sałatkę, która już jakiś czas temu bardzo mi posmakowała, ale zapomniałam o zdjęciach podczas jej wykonywania, dlatego nie dodałam wpisu. Ponownie zrobiłam ją wczoraj i cały czas tak samo bardzo mi smakuje. Ta sałatka to jeden z moich faworytów w tej kategorii. Też lubicie?

Składniki:

brokuł – 1 główka

łuskany słonecznik – garść lub więcej

ser feta – pół kostki

czosnek – 2 ząbki

majonez – 2 łyżki

śmietana – 2 łyżki

pieprz

Sposób wykonania:

Brokuł dzielimy na różyczki i gotujemy we wrzącej wodzie przez około 15-20 minut (do miękkości). W tym czasie prażymy słonecznik – na suchej patelni, często mieszamy, żeby się nie przypalił. Ser feta kroimy w kosteczkę. Następnie wykonujemy sos do sałatki – łączymy majonez i śmietanę, dodajemy pieprz, a obrany czosnek szatkujemy bardzo drobno i wszystko razem mieszamy. Gdy brokuły są już gotowe – szatkujemy je, dodajemy słonecznik, ser i wszystko mieszamy z sosem. Nie solimy – ser feta jest wystarczająco słony. Gdyby sałatka miała przywitać gości, warto jej wierzch posypać uprażonym słonecznikiem – będzie ładnie wyglądała.🙂

P1030851

P1030855

P1030856

P1030858

P1030859

One comment

Skomentuj

