Sałatka Gyros

Bardzo często robię tą sałatkę i naprawdę mi smakuje. Jeśli spodziewacie się gości to polecam, aby zrobić ją w wersji warstwowej (ładniej się prezentuje). Przyrządzałam sałatkę dla domowników więc nie układałam jej warstwowo ani nie dekorowałam. Mimo tego, jak zawsze smakowała wyśmienicie.

Też czasami ją robicie? : )

Składniki:

piersi z kurczaka – 2 pojedyncze sztuki

ogórki konserwowe – 5 sztuk

kukurydza – 1 puszka

kapusta pekińska – 1 mała sztuka lub pół dużej

papryka czerwona – 1 mała sztuka

papryka zielona – 1 mała sztuka

przyprawa gyros

olej do smażenia

sos sałatkowy paprykowo-ziołowy

majonez, śmietana

Sposób wykonania:

Piersi z kurczaka myjemy, kroimy w kostkę i posypujemy przyprawą gyros. Mięso smażymy na rozgrzanym oleju i odstawiamy do wystygnięcia. Ogórki oraz papryki kroimy w kostkę. Kapustę pekińską kroimy w cienkie paseczki. Wszystkie składniki mieszamy i dodajemy odsączoną kukurydzę. Na koniec dodajemy trochę majonezu, śmietanę i sos sałatkowy. Sałatkę wstawiamy do lodówki na minimum dwie godziny. Najlepiej smakuje na drugi dzień – gdy składniki się „przegryzą”.

P1040170

P1040173

P1040174

P1040176

P1040179

3 comments

  1. A u mnie nikt jej nie lubi :/
    Zrobiłam kiedyś na rodzinną imprezkę, w dodatku z podwójnymi składnikami, bo pomyślałam, że skoro wszyscy ją tak zachwalają być może szybko zniknie źr stołu. Niestety została ogromna micha :/ Jeszcze raz zrobiłam mniejszą ilość i też nie zjedli.

Skomentuj

