Sałatka z wędzonym kurczakiem

Dzisiaj przedstawiam przepis na smaczną sałatkę z wędzonym kurczakiem. Z tego co mi wiadomo, nie jest łatwo kupić smacznego, wędzonego kurczaka. Radziłabym wybrać się do dobrego, mięsnego sklepu, a już na pewno nie do hipermarketu. Mój był pyszny – dostałam go od mamy. Jeżeli chodzi o wskazówki to po skonsumowaniu sałatki, gdybym miała ją zrobić raz jeszcze, kurczaka pokroiłabym na nieco większe kawałki – tak, by był w sałatce bardziej wyczuwalny. Lubicie?

Składniki:

wędzony kurczak – pół całego lub dwa podudzia

ryż – 1 torebka (u mnie firmy Uncle Ben’s – pełnoziarnisty)

ogórki konserwowe – około 5 sztuk (ja dałam więcej, bo miałam tylko malutkie ogórki)

papryka konserwowa – około pół słoika

kukurydza konserwowa- pół puszki

koper – pół pęczka lub cały (wedle uznania)

sól, pieprz

majonez, odrobina musztardy sarepskiej

Sposób wykonania:

Najpierw gotujemy ryż, odcedzamy i odstawiamy do wystygnięcia. Kurczaka obieramy ze skóry i mięso kroimy (jak pisałam wcześniej – polecam nieco większą kostkę niż u mnie). Ogórki i paprykę kroimy w kostkę i dorzucamy do sałatki. Dosypujemy kukurydzę i koperek, na koniec doprawiamy solą i pieprzem, a także dodajemy majonezu i musztardy. Gotowe!

P1040181

P1040185

P1040186

P1040188

P1040190

3 comments

Skomentuj

