Tarta z wędzonym łososiem, szpinakiem i mozzarellą

Myślę, że tartę każdy zna i zapewne większość z Was ją uwielbia. Tym razem spróbowałam kombinacji produktów, które bardzo lubię i siłą rzeczy tarta wyszła pyszna, bardzo mi smakowała. Według mnie, łosoś świetnie komponuje się ze szpinakiem, a ser to dla mnie obowiązkowy punkt programu jeśli chodzi o to danie. Tarta to idealny pomysł na szybki obiad, a także wtedy, gdy mamy gości – dla każdego wystarczy. Zatem do dzieła!

Składniki:

ciasto francuskie – 200g

jajka – 5 sztuk

śmietana 18% – 100ml

łosoś wędzony – u mnie około 300g

mozzarella – 200g

szpinak – u mnie jedno opakowanie mrożonego (150-200g)

masło – odrobina do wysmarowania formy na tartę

mąka – odrobina do rozwałkowania ciasta francuskiego

czosnek – 2 ząbki

sól, pieprz

Sposób wykonania:

Zaczynamy od wysmarowania formy na tartę masłem. Ciasto francuskie ostrożnie wałkujemy z obu stron na blacie posypanym mąką. Ciasto przekładamy do formy tak, by przylegało ono do spodu i boków. Teraz sprawa, o której nie możemy zapomnieć – spód ciasta nakłuwamy widelcem. Następnie palcami usuwamy wystające brzegi ciasta i rozpoczynamy nakładanie składników do tarty. Na całej powierzchni ciasta rozkładamy łososia, następnie mozzarellę. Chwilę wcześniej warto wrzucić mrożony szpinak na rozgrzaną patelnię z masłem. Gdy już się rozmrozi, doprawiamy szpinak – sól, pieprz, czosnek. Teraz czas na „zalewajkę” do tarty – ubijamy razem jajka i śmietanę, a na końcu dodajemy odsączony szpinak i ponownie lekko ubijamy. Teraz łososia i ser zalewamy mieszaniną jajek, śmietany i szpinaku. Polecam jeszcze, aby na wierzch tarty wykroić z ciasta francuskiego paseczki, które ułożymy na wierzchu foremki – to tylko ze względów estetycznych, ładniej wygląda. Tak przyrządzoną tartę wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 160 stopni (termoobieg) i pieczemy 20-25 minut dopóki masa całkowicie się nie zetnie.

Smacznego!

P1040286

P1040288

P1040290

P1040284

P1040296

P1040299

11 comments

Skomentuj

