Kruche i maślane ciasteczka waniliowo-kakaowe

Może zacznę od tego, że chciałam upiec jakieś smaczne ciasteczka i po dosyć długim i dokładnym przeszukaniu wielu stron internetowych i blogów kulinarnych – znalazłam to, co mnie satysfakcjonowało. W pełni skopiowałam przepis, w związku z czym podaję linka do strony, z pomocą której upiekłam ciasteczka.

http://www.potrawyregionalne.blogspot.com/2013/10/maslane-kruche-ciasteczka-waniliowo.html

Przepis jest świetny – ciasteczka robi się szybko, a co najważniejsze są takie kruche, maślane, po prostu pyszne. Uwaga – znikają w tempie ekspresowym!

Składniki:

masło – 200g

mąka pszenna – 250g

cukier puder – 100g

aromat waniliowy – kilka kropel

kakao – 2 łyżki

soda oczyszczona – pół łyżeczki

proszek do pieczenia – 1 łyżeczka

dodatkowo – orzechy włoskie, orzechy nerkowca, wiórki kokosowe (ja dodałam orzechy nerkowca i płatki migdałów, ale panuje tu zasada – co, kto lubi)

Sposób wykonania:

Mąkę, a także cukier puder przesiewamy przez sitko. Dodajemy proszek do pieczenia i sodę oczyszczoną. Następnie dodajemy kilka kropel aromatu waniliowego i miękkie, pokrojone masło. Wszystkie składniki łączymy z masłem (za pomocą rąk). Powstałe ciasto dzielimy na pół i do jednej z części dodajemy kakao. Formujemy niewielkie kuleczki z jasnego i ciemnego ciasta. Blachę wykładamy papierem do pieczenia, a piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni. Kuleczki delikatnie spłaszczamy i nadajemy im różne wzorki (za pomocą widelca, noża lub innych akcesoriów kuchennych). Ciasteczka pieczemy około 15 minut. Tak jak napisała autorka bloga PotrawyRegionalne – zapach ciasteczek unosi się w całym mieszkaniu.

Bardzo polecam!

P1040386

P1040389

P1040391

P1040393

P1040395

9 comments

Skomentuj

