Zupa krem z brokułów z prażonymi płatkami migdałów

W moim domu wciąż trwa sezon na zupy. W tym jesiennym okresie wzmaga się u mnie chęć, żeby zjeść coś ciepłego, co chociaż odrobinę mnie ogrzeje po powrocie do domu. Na dworze zimno, powietrze już mroźne, a dodatkowo co kilka godzin siąpi deszcz. Trzeba jakoś przetrwać ten okres. Wróćmy jednak do dzisiejszego przepisu. Nie myślałam, że ugotuję właśnie tą zupę, ale przechadzając się po jednym z marketów zobaczyłam piękne, duże brokuły, a w dodatku w bardzo okazyjnej cenie. Nie zastanawiałam się długo i kupiłam dwie sztuki. Krem z brokułów wyszedł przepyszny (mogę być nieobiektywna, bo bardzo lubię tą zupę) i polecam, abyście też ją przyrządzili.

Składniki:

włoszczyzna – 1 pęczek

tuszki z kurczaka, udka (co akurat uda Wam się kupić) – trzy lub cztery sztuki

brokuły – 2 sztuki

ziele angielskie, liście laurowe (do wywaru)

cebula – 1 duża sztuka lub 2 mniejsze

czosnek – 2 ząbki

śmietana – 2 łyżki

płatki migdałów – pół szklanki

sól, pieprz

Sposób wykonania:

Zaczynamy oczywiście od przyrządzenia wywaru. Do garnka z wodą wkładamy mięso kurczaka i włoszczyzną wraz  liśćmi laurowymi i zielem angielskim. Całość gotujemy minimum 40 minut (gotowałam około godzinę, bo miałam na to czas). W międzyczasie na rozgrzanej patelni szklimy cebulę. Na końcu dodajemy do niej dwa ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę, smażymy już tylko chwilę i ściągamy patelnię z ognia. Do gotowego, gorącego wywaru dodajemy brokuły podzielone na małe różyczki, a także przesmażoną cebulę i czosnek. Całość gotujemy około 25 minut. Gdy brokuły są już miękkie, blendujemy zawartość garnka, dodając przy tym śmietanę (warto przed tą czynnością wyciągnąć dwie lub trzy różyczki – można później przyozdobić nimi talerz). Na samym końcu doprawiamy zupę – solą i pieprzem. Na suchej patelni prażymy jeszcze płatki migdałów – pięknie pachną, ale trzeba pilnować, żeby się nie przypaliły. Gdy zupa jest już w miseczce, posypujemy ją uprażonymi płatkami migdałów.

Smacznego!

P1040607

P1040611

P1040618

P1040626

P1040629

P1040630

10 comments

Skomentuj

