Zupa meksykańska

Obejrzałam wiele przepisów i moje pierwsze odczucia były takie, że nie mogłam się nadziwić jak można dać mięso mielone do zupy. Jednak można i co więcej – zupa smakuje przepysznie. Zmodyfikowałam kilka przepisów i tak oto powstała moja wersja. Talerz takiej zupy świetnie rozgrzewa i syci. Lubicie?

Składniki:

mięso mielone wieprzowe – 500g

cebula – 1 sztuka

czerwona, zielona, żółta papryka – każdej 1 sztuka

czosnek – 3 ząbki

przecier pomidorowy – 0,5l (dałam cały słoik)

passata pomidorowa – 0,4l

koncentrat pomidorowy – 2 łyżeczki

kukurydza – 1 puszka

czerwona fasola – 1 puszka

papryka słodka, papryka ostra, zioła prowansalskie, sól, pieprz

olej do smażenia

ser żółty do posypania

Sposób wykonania:

Na niewielkiej ilości oleju szklimy cebulę i czosnek. Dodajemy do nich mięso mielone. Gdy mięso jest już usmażone, dodajemy pokrojoną w kostkę paprykę. Całość przyprawiamy. Zawartość patelni przekładamy go garnka i zalewamy wodą tak, aby przykryła ona mięso. Następnie dodajemy przecier, passatę i koncentrat. Całość gotujemy około 15 minut. Na samym końcu odcedzamy z zalewy kukurydzę i fasolę i dorzucamy do zupy. Gotujemy kolejne 15 minut i całość ponownie doprawiamy. Przed podaniem zupę posypujemy startym żółtym serem.

Osobiście – zakochałam się w tej zupie i jestem pewna, że jeszcze nie raz ją ugotuję.

Smacznego!

Obrazek

Obrazek

 

18 comments

  1. nie miałam okazji jeść takiej zupy, ale widać, że na pewno jest bogata w smaki i aromat 🙂
    A przez dodatek mięsa syci na długo! Podobają mi się takie propozycje, bo spokojnie można pojeść jednym daniem 😀

  2. Ponieważ zupy uwielbiam, Twoja propozycja na pewno doczeka się realizacji 🙂 Szczerze, jeszcze nigdy nie jadłam, ale wygląda ciekawie. Może nie do końca przemawia do mnie mięso mielone i żółty ser, ale to pewnie jej urok. Za to za pomidory już ją lubię 🙂

  3. Wygląda smakowicie. Chciałam wejść na Pani blog przez stronę gravatara, niestety link nie działa, wpisałam adres ręcznie – może warto sprawdzić i zmienić, by ułatwić dostęp 🙂 Pozdrawiam serdecznie.

Skomentuj

