Tradycyjna sałatka jarzynowa

Odrobinę zwlekałam z opublikowaniem tego przepisu, ale miałam ku temu powody. Sałatkę jarzynową robiłam wiele razy i zawsze coś mi nie pasowało. W końcu znalazłam taką wersję, która bardzo mi smakuje. Przepis nie jest innowacyjny, ale efekt na pewno smaczny.

Składniki:

ugotowane ziemniaki – około kilogram

ugotowana marchewka – 3 lub 4 sztuki

groszek – 1 puszka

kukurydza – 1 puszka

ogórki konserwowe – 4-5 sztuk

ugotowane jajka – 5 sztuk

szynka (opcjonalnie) – 0,15 dag

sól, pieprz, majonez, musztarda

Sposób wykonania:

Ziemniaki, marchewkę, ogórki i jajka kroimy w niewielką kostkę. Groszek i kukurydzę odsączamy z zalewy i dodajemy do warzyw. Jeżeli chcemy dodać szynkę – jej cienkie plastry także kroimy w kostkę. Na samym końcu solimy, pieprzymy, dodajemy sporą ilość majonezu i dwie łyżeczki musztardy. Wkładamy do lodówki na minimum dwie godziny, a najlepiej na całą noc.

I już – sałatka gotowa!

Obrazek

Obrazek

13 comments

  1. Bardzo lubię, ale rzadko robię. Obieranie i krojenie warzyw mnie zniechęca, chyba że mam pomocników to wtedy dużo przyjemniej jest:) Pysznie Ci wyszła! Ja dodaję jeszcze pietruszkę, seler i jabłko:)

Skomentuj

