Piszinger

Tym razem kolejny przepis z książki Anny Starmach Pyszne 25. Swój deser przygotowałam z połowy składników (miałam tylko pięć andrutów) i uznaję, że to wystarczająca ilość. Poza tym, w oryginalnym przepisie autorka dodaje do masy koniak, ja natomiast dodałam rum. Wafel wyszedł pyszny, polecam!

Składniki:

masło – 1 kostka (200g)

cukier – 1 szklanka

żółtka – 3 sztuki

kakao – 60 g

andruty – 5 sztuk

rum – 1 łyżka

wiórki kokosowe – 25 g

Sposób wykonania:

Cukier wsypujemy do rondelka i dodajemy odrobinę wody (tak aby jedynie przykryła cukier). Zagotowujemy. Stopniowo dodajemy masło, czekamy aż się rozpuści, zdejmujemy garnek z ognia i lekko studzimy. Do cukru wbijamy pojedynczo żółtka, cały czas mieszając. Do jednolitej masy dodajemy kakao i łyżkę rumu. Andrut smarujemy masą, przekładamy andrutem, smarujemy masą… Wierzch posypujemy wiórkami kokosowymi.

Obrazek

Obrazek

Tym razem zdjęcia typowo robocze, ale niestety nie miałam czasu, aby pokrojonego przełożyć go na piękną paterę. Tak czy siak – wafel jest przepyszny! : )

13 comments

Skomentuj

