Papryka faszerowana kuskusem i oliwkami – przepis Anny Starmach

Wczoraj dostałam w prezencie nową książkę Ani Starmach – Pyszne 25. Nowa porcja przepisów. Bardzo się ucieszyłam, bo pierwsza publikacja bardzo przypadła mi do gustu. Z tej radości zabrałam się do pracy i wypróbowałam jedną z receptur. Efekty zaraz zobaczycie, ale chciałam jeszcze napisać, że bardzo polecam tą książkę – dopiero od kilku dni można kupić ją w sklepie, a ja już wiem, że często będę do niej zaglądała.

Składniki (dla trzech osób):

papryka czerwona – 3 sztuki

kuskus – 300 g

pomidory – 3 sztuki

ser feta – 100 g

kukurydza z puszki – 100 g

czerwona cebula – 1 sztuka

czarne oliwki – garść (ja użyłam zielonych, bo bardziej lubię)

natka pietruszki

Sposób wykonania:

Rozgrzewamy piekarnik do temperatury 200 stopni. Kuskus wsypujemy do miski, zalewamy gorącą wodą i przykrywamy (dokładną instrukcję znajdziecie na opakowaniu). Dajcie mu pięć minut. Cebulę i pomidory kroimy w kostkę, oliwki w plasterki, a pietruszkę drobno siekamy. Pokrojone składniki łączymy z kuskusem. Dodajemy kukurydzę, mieszamy. Odcinamy górną część papryki, pozbywamy się gniazd nasiennych i faszerujemy. Każdą paprykę posypujemy z wierzchu pokruszoną fetą i wstawiamy do piekarnika na 20 minut.

Jeśli chodzi o mnie to trzymałam papryki w piekarniku prawie 40 minut – wtedy mam pewność, że będą miękkie.

Smacznego!

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Z niecierpliwością czekam na trzecią część tej pysznej książki!

16 comments

Skomentuj

