Zupa jarzynowa z brukselką

Jarzynową robiłam już nie raz, ale jak zwykle przekonałam się o tym, że porządny wywar jest podstawą smacznej zupy. Użyłam też mrożonej mieszanki warzyw i mrożonej brukselki, choć oczywiście można dodać świeże. Zupa wyszła pyszna i teraz już tylko mi smutno, że cały garnek został zjedzony. Zapraszam do przepisu.

Składniki:

włoszczyzna z kapustą i lubczykiem – 1 pęczek

porcja rosołowa – u mnie podwójna czyli 0,7 kg

włoska mieszanka warzyw Hortex (cukinia, fasola szparagowa płaskostrąkowa, marchew, kalafior, brokuły) – 1 opakowanie

mrożona brukselka – 1 opakowanie

ziemniaki – 2 sztuki

śmietana – pół kubka

świeży koperek – 1 pęczek

sól, pieprz

Sposób wykonania:

Zaczynamy od zrobienia wywaru. Do zimnej wody dodajemy włoszczyznę, porcję rosołową i całość gotujemy około godzinę. Po tym czasie wyciągamy z garnka wszystkie składniki wywaru. Następnie wrzucamy mrożoną mieszankę warzyw, brukselkę oraz pokrojone w kostkę ziemniaki. Gdy składniki wywaru nieco ostygną, kroimy je na mniejsze kawałki – pokrojoną marchewkę, pietruszkę, cebulę, pora i poszatkowaną kapustę ponownie wrzucamy do zupy. Całość gotujemy około 15-20 minut. Gdy warzywa są już miękkie, przyprawiamy zupę – solą, pieprzem i dodajemy poszatkowany koperek. Na końcu zabielamy zupę śmietaną i gotowe.

A, zapomniałabym. Z racji tego, że we włoskiej mieszance warzyw znajdowały się dosyć duże plastry cukinii, po ugotowaniu wyciągnęłam je na chwilę i pokroiłam na mniejsze paski. To bardziej dla wygody i estetyki jedzenia. 🙂

Smacznego!

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

13 comments

Skomentuj

