Zupa – krem z kalafiora

Kiedy robiłam zakupy w sklepie, zauważyłam, że tęsknym okiem spogląda na mnie kalafior. Nie zastanawiałam się długo, kupiłam dwie główki i zrobiłam pyszny, gęsty krem z kalafiora.

Składniki:

włoszczyzna – 1 pęczek

pałki z kurczaka – 4 sztuki

kości do wywaru – u mnie 3 sztuki

kalafior – 2 główki

ziemniaki – 2 sztuki

cebula – 1 sztuka

czosnek – 2 ząbki

serek topiony – 1 opakowanie / 150-200 g

uprażone płatki migdałów – garść

sól, pieprz, gałka muszkatołowa

Sposób wykonania:

Zaczynamy od zrobienia wywaru. Do zimnej wody wrzucamy obraną i umytą włoszczyznę, pałki z kurczaka i kości. Całość gotujemy około godzinę. W tym czasie ziemniaki obieramy i kroimy w cienkie plastry, cebulę kroimy w kosteczkę, a ząbki czosnku siekamy. Na rozgrzaną patelnię wrzucamy najpierw cebulę, potem ziemniaki i na końcu czosnek. Całość przesmażamy dosłownie 2-3 minuty. Z gotowego wywaru wyciągamy warzywa, kości i pałki, a dodajemy do niego różyczki z dwóch kalafiorów (można zostawić kilka różyczek do dekoracji). Do nich dorzucamy przesmażoną cebulę, ziemniaki i czosnek, a także niewielkie kawałeczki serka topionego. Całość gotujemy do momentu aż kalafior i ziemniaki się ugotują czyli około 25 minut. Na końcu ściągamy garnek z palnika i blendujemy jego zawartość. Doprawiamy solą, pieprzem i gałką muszkatołową. Podajemy z prażonymi płatkami migdałów – idealnie pasują.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

17 comments

Skomentuj

