Pasta z wędzonego łososia

Przyznajcie, że pewnie czasami zdarza Wam się kupić w sklepie gotową pastę łososiową? Mi się zdarza i to nawet często. Musicie mi jednak wierzyć, że jeśli sami zrobicie taką pastę w domu, będzie o niebo lepsza i oczywiście zdrowsza. Jest pyszna i można jeść z nią kanapki kilka dni z rzędu.

Składniki:
wędzony łosoś (u mnie brzuszki łososia) – około 250 g
jajka ugotowane na twardo – 4 sztuki
koperek – 1 pęczek
majonez – 2 łyżki
śmietana – 1 łyżka
sól, pieprz

Sposób wykonania:

Jeśli podobnie jak ja, używacie brzuszków z łososia – najpierw je oczywiście obieramy. Następnie drobno szatkujemy łososia. Jajka studzimy i kroimy w drobną kosteczkę. Dodajemy poszatkowany koperek, majonez i śmietanę. Pastę doprawiamy pieprzem i odrobiną soli (łosoś jest słony więc uważajcie z ilością). Całość mieszamy i wkładamy do lodówki na minimum dwie godziny. Później już tylko jemy kanapki z pyszną pastą łososiową.

Smacznego!

IMG_1597

IMG_1600

IMG_1605

IMG_1613

22 comments

  1. Oj jakie to musi być pyszne, mój mąż byłby zachwycony. Dziękuje za tak fajny pomysł na pastę, z chęcią taką zrobię. Muszę tylko zapolowac na brzuszki, u nas szybko je wykupują 🙂

  2. Umm ale pychota.. a taką miałam dzisiaj ochotę na rybę. A tu jeszcze takie smakołyki. No nie wytrzymam i z rana do sklepu pobiegnę. Jak dostane wędzonego łososia to zdecydowanie skusze się na Twoją pastę ;]

Skomentuj

