Schab w sosie paprykowym

Tym razem chciałabym podzielić się z Wami przepisem, który dostałam od mojej kochanej mamy. Bardzo dobrze znałam ten sos, właśnie z mojego rodzinnego domu, ale nigdy nie pomyślałam o tym, żeby poprosić o przepis. W porę naprawiłam swój błąd, dostałam przepis i szybko przyrządziłam pyszny schab. Uwielbiam go.

Składniki:

schab bez kości – około 0,5 kg

papryka czerwona – 0,5 kg

papryka zielona – 0,5 kg

cebula – 3 małe lub 2 duże sztuki

śmietana – pół szklanki

mąka – 1 płaska łyżka

olej, sól, pieprz, ostra papryka

Sposób wykonania:

Schab kroimy w plastry i lekko rozbijamy. Mięso obtaczamy w mące i podsmażamy z dwóch stron. Po przewróceniu na drugą stronę dodajemy poszatkowaną cebulę i smażymy około 5 minut. Po tym czasie dodajemy paprykę pokrojoną w cienkie paski. Smażymy 5-10 minut. Wszystko przekładamy do dużego garnka i dolewamy około 1/3 szklanki wody. Solimy, pieprzymy i dusimy około 1,5 godziny. Po tym czasie mąkę mieszamy ze śmietaną i dodajemy do letniego sosu. Całość doprawiamy ostrą papryką. Mieszamy i zagotowujemy tylko do momentu „lekkiego mrugania” sosu. Odstawiamy do wystygnięcia, a potem już tylko jemy – w towarzystwie ziemniaków, ryżu lub klusek.

Smacznego!

IMG_2687

IMG_2689

IMG_2695

IMG_2699

17 comments

Skomentuj

