Karkówka miodowa z przepisu Ani Starmach

Za oknem jest już naprawdę chłodno więc uznałam, że nadszedł czas, żeby zjeść coś konkretnego. Jak wspominałam ostatnio, dostałam w prezencie najnowszą publikację Ani Starmach. Dzisiaj dzielę się z Wami pierwszym przepisem, który wypróbowałam kilka dni temu. Tak jak się spodziewałam – karkówka wyszła przepyszna.

Przepis jest stricte „letni” i w takiej, oryginalnej formie Wam go przedstawiam. Myślę, że oczywistym jest , że w listopadowych warunkach grilla zastąpił piekarnik (karkówkę piekłam 1 h i 20 minut w 180 stopniach). Ziemniaki z wody z kulką ziołowego masełka były równie smaczne.

Składniki (dla sześciu osób):

karkówka – 1 kg

ziemniaki – 6 sztuk

miód – 3 łyżki

oliwa – 3 łyżki

musztarda – 2 łyżki

sok z cytryny – 2 łyżeczki

świeży rozmaryn (u mnie suszony)- 1,5 łyżki

czosnek – 2 ząbki

masło – 50 g

świeży majeranek (u mnie suszony) – 1 łyżka

sól, pieprz

Sposób wykonania:

Na dzień przed planowanym przygotowaniem dania karkówkę oczyść, pokrój na plastry i osusz. Ząbek czosnku i rozmaryn posiekaj. W miseczce wymieszaj miód, oliwę, musztardę, sok z cytryny, rozmaryn, czosnek, sól i pieprz. Karkówkę przełóż do dużego naczynia i zalej ją marynatą miodową. Całość schowaj na noc do lodówki. Następnego dnia obierz ziemniaki i gotuj je około 10 minut. Rozpal grill i połóż na naim plastry mięsa – grilluj przez kilka minut z każdej strony, obok ułóż podgotowane ziemniaki. Ząbek czosnku i majeranek posiekaj. Miękkie masło utrzyj z czosnkiem i majerankiem, dopraw do smaku solą i pieprzem. Całość schowaj do lodówki, aby się mocno schłodziło. Karkówkę podawaj z ziemniakami i ziołowym masłem.

Smacznego!

1

2

3

4

23 comments

  1. Oj, oj, oj, … Po co tak długo marynować mięso ? Równie dobrze można go tydzień wcześniej zamarynować – to bez sensu. (!) Jeśli chcesz poznać prostszy sposób na karkówkę na słodko to znajdziesz go tu: http://mechanikgrilluje.blogspot.com/2014/06/karkowka-na-sodko.html
    Od siebie jeszcze dodam że wysmażyłem już kilkadziesiąt tysięcy karkówek, kilkaset na własnych prywatnych grillach, resztę zawodowo. Przepisy na karkówkę podaję lecz tajniki poniekąd skrywam 🙂

    1. Napiszę krótko. W Twoim przepisie jest napisane, że karkówka ma się marynować 6 godzin. Czy uważasz że jest aż taka duża różnica między włożeniem karkówki na noc a wyczekiwaniem na nią 6 godzin? Karkówkę marynuje się i wkłada do lodówki na noc, bo tak jest zwyczajnie wygodniej. Człowiek śpi, a gdy się już obudzi i jest głodny – mięso jest gotowe do zrobienia. Myślę, że komentarz z linkiem został dodany dla wyłącznej reklamy własnego bloga?

Skomentuj

