Krem z buraków

Powróciła do mnie moja dawna fiksacja. Chodzi o to, że w okresie jesiennym i zimowym mam ogromną ochotę na gotowanie rozmaitych kremów. Ze wszystkiego – z brokułów, ziemniaków, cebuli… Takie dania są sycące i wspaniale rozgrzewają, a o taki efekt mi chodzi. Tym razem prezentuję Wam przepis na krem z buraków. Robiłam go już kilka razy – smak jest ciekawy, bardzo go lubię.

Składniki:

bulion mięsny lub warzywny – 1 l – 1,5 l

buraki – 3 duże sztuki

ziemniaki – 2 sztuki

cebula – 2 sztuki

śmietana 30% – pół szklanki

sól, pieprz

+do podania: śmietana / posiekana natka pietruszki, prażone ziarna słonecznika

Sposób wykonania:

Buraki obieramy i kroimy w większą kostkę. Gotujemy je w bulionie – około godzinę. W tym czasie na patelni, na maśle, podsmażamy pokrojoną w kostkę cebulę i pokrojone w cienkie plastry ziemniaki. Dorzucamy je do gotujących się buraków. Gdy wszystkie warzywa są już miękkie i ugotowane, zdejmujemy garnek z palnika i całość blendujemy. Następnie zabielamy naszą zupę śmietaną. Całość doprawiamy – solą, pieprzem. Podajemy z natką pietruszki i prażonym słonecznikiem lub z kleksem śmietany.

Smacznego!

IMG_3439

IMG_3455 - Kopia

IMG_3473

IMG_3481

21 comments

Skomentuj

