Polędwiczki wieprzowe w sosie grzybowym

Pomyślałam, że byłoby miło, gdyby w mojej kuchni chociaż odrobinę zapachniało świętami. Zorientowałam się, że mam jeszcze suszone grzyby i wpadłam na pomysł, że zrobię jakieś mięso z sosem grzybowym. Padło na polędwiczki, wyszło przepysznie. Z czystym sumieniem – polecam.

Składniki:

polędwica wieprzowa – 1 sztuka (około 0,5 kg)

cebula – 2 sztuki

suszone grzyby – 1,5 szklanki

śmietana – pół szklanki

mąka – 1 płaska łyżka

pietruszka – pół pęczka (lub suszona)

olej, sól, pieprz, czosnek

Sposób wykonania:

Grzyby moczymy przez noc. Wody z moczenia nie wylewamy. Polędwicę kroimy w plastry o grubości około 2 cm. Każdy plaster delikatnie rozbijamy. Obtaczamy polędwicę w mące i na rozgrzanym oleju obsmażamy ją z obu stron. Następnie dodajemy do polędwiczek pokrojoną w kostkę cebulę. Gdy się zeszkli, dodajemy namoczone i przepłukane grzyby. Chwilę smażymy i następnie dolewamy szklankę wody z moczenia grzybów. Solimy, pieprzymy i całość dusimy tak długo, aż mięso będzie miękkie. Na końcu dodajemy dwa ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę, pietruszkę, a następnie zagęszczamy sos. Mąkę mieszamy ze śmietaną i dodajemy do letniego sosu. Mieszamy i zagotowujemy, tylko do „lekkiego mrugania” sosu. Podajemy z kaszą gryczaną albo ryżem.

Smacznego!

Muszę coś jeszcze napisać – naprawdę nie rozumiem przepisów, w których jest napisane, że polędwiczki wystarczy obsmażyć po dwie minuty z obu stron i już są gotowe, pyszne i mięciutkie, można jeść. Mi to nigdy nie wychodzi, ale być może problem tkwi we mnie. W każdym razie gwarantuję, że z tego przepisu polędwica wyjdzie miękka i pyszna.

IMG_3541

IMG_3550

IMG_3552

IMG_3560

IMG_3561

37 comments

    1. Tak naprawdę tracisz tylko smak bo grzyby wartości odżywczych nie mają, wiec jeśli nie lubisz smaku grzybów czyli nic nie tracisz. Taka moja logika 🙂
      Ja za to lubię i grzyby i poledwiczki i właśnie teraz już mi się duszą 🙂

  1. Wczoraj przypadkowo natknęłam się na ten przepis . Dziś postanowiłam zrobić go na obiad . Jak dla mnie rewelacja , obawiałam się troszkę intensywnego smaku suszonych grzybów oraz czosnku – niepotrzebnie.

  2. Ale PYCHA!!! Świetny przepis!!! Pierwszy raz robiłam polędwiczkę – zawsze jakoś jej się bałam…. i dzięki temu przepisowi polubiłam nie tylko to mięsidło… ale i Pani bloga. Pozdrawiam 🙂 będę „tu” stale zaglądać 😉

  3. Przepis doskonały! Czułam, że tak będzie dlatego od razu zrobiłam z podwójnej porcji 😀 u mnie sos wyszedł gęsty, dlatego dałam tylko śmietankę 30%. Polecam, pyszne jesienne danie 🙂

Skomentuj

