Karp smażony

Już jutro Wigilia. Dacie wiarę, że to już jutro? Czas mknie jak szalony. Z okazji nadchodzących Świąt, na chwilę żegnam się z Wami, najłatwiejszym na świecie przepisem. Nareszcie zrealizowałam swoje postanowienie – usmażyłam i zjadłam karpie w swoim domu, jeszcze przed Wigilią. W końcu mi się to udało! Co tu dużo pisać – karp jest pyszny – zapraszam i życzę wszystkim czytelnikom bloga Wspaniałych Świąt Bożego Narodzenia!

Składniki:

karp – filety, dzwonki

mąka pszenna – garść

jajko – 1 lub 2 sztuki

bułka tarta – garść

+olej, sól, pieprz, odrobina soku z cytryny

Sposób wykonania:

Filety lub dzwonki z karpia kropimy sokiem z cytryny, solimy, pieprzymy i wkładamy do lodówki na około godzinę. Teraz czas na panierkę. Rybę obtaczamy z mące, jajku i bułce tartej, a następnie smażymy na dobrze rozgrzanym oleju. Z obu stron, na złoty kolor. Potem już tylko zajadamy się przepysznym karpiem.

Proste, a taki pyszne, prawda?

Wesołych Świąt, moi drodzy!

IMG_3577

IMG_3581

IMG_3597

IMG_3616

IMG_3622

15 comments

  1. Ja osobiście jakoś specjalnie nie przepadam za karpiem, ale w tym roku moja mama zrobiła właśnie podobnie do Twojego, bo zazwyczaj nie robi w bułce tartej i muszę przyznać że bardzo mi smakował, bo oczywiście już próbowałam 😀

    Radosnych, spokojnych, rodzinnych i przepysznych Świąt Bożego Narodzenia! 😉 :*

Skomentuj

