Sałatka z selerem i szynką czyli sylwestrowe wspomnienie

Z tą sałatką sprawa miała się w ten sposób, że spróbowałam jej podczas sylwestrowej imprezy u znajomych. Zrobiła ją jedna z koleżanek. Zjadłam i bardzo mi posmakowała. Nie trzeba było długo czekać, abym wykorzystała ten przepis we własnym domu. Sama „sałatka z selerem” nie brzmiała dla mnie zbyt zachęcająco, ale jak widać nazwa potrafi zmylić, bo w smaku sałatka jest przepyszna. Dodatkowo, robi się ją w naprawdę ekspresowym tempie. Polecam, nie tylko na imprezy, również na co dzień.

A. Przymierzam się do wersji tej sałatki „na wypasie” – z ananasem i jajkami. Mam nadzieję, że efekty niebawem pojawią się na blogu.

Składniki:

seler sałatkowy – 2 słoiczki

kukurydza – 1 puszka

szynka wieprzowa – 200 g

ser żółty – 200 g

majonez – 2 lub 3 łyżki

czosnek przeciśnięty przez praskę – 3 ząbki

sól, pieprz

Sposób wykonania:

Selera odsączamy z zalewy i odrobinę go szatkujemy. Kukurydzę również odcedzamy. Szynkę i ser kroimy w większą kostkę. Czosnek mieszamy z majonezem, solą i pieprzem i taki sos dodajemy do sałatki. Wkładamy do lodówki na około dwie godziny, a najlepiej na całą noc.

Smacznego!

IMG_3779

IMG_3786

IMG_3810

IMG_3812

22 comments

Skomentuj

