Śledzie w sosie musztardowym według Jakuba Kuronia

Ostatnio postanowiłam, że będę testowała różne przepisy na śledzie. Te, które zrobiłam są bardzo łatwe i co najważniejsze – bardzo smaczne. Nie wiem jak Wy, ale ja bardzo lubię, gdy w porze kolacji otwieram lodówkę, a tam czekają na mnie smakowite śledziki. Zapraszam do przepisu.

Składniki:

filety śledziowe w oleju – 1 kg

cebula – 1 duża sztuka

żółtka – 2 sztuki

musztarda sarepska – 3 łyżeczki

musztarda francuska – 3 łyżeczki

miód – 1 łyżka

olej roślinny – 100 ml

olej lniany – 50 ml (zastąpiłam roślinnym)

mleko – 500 ml

sok z połowy cytryny

sól, pieprz

Sposób wykonania:

Śledzie moczymy w mleku przez 4-6 godzin. W misce mieszamy żółtka z musztardą, miodem i sokiem z cytryny. Zaczynamy powoli dodawać olej i jednocześnie mieszamy rózgą. Kiedy konsystencja będzie gładka, dodajemy posiekaną w drobną kosteczkę cebulę i doprawiamy całość solą i pieprzem. Śledzie wyjmujemy z mleka, osuszamy i kroimy w około 3 centymetrowe kawałki. Następnie wkładamy je do sosu musztardowego i marynujemy przez co najmniej trzy godziny.

~Przepis autorstwa Jakuba Kuronia~

Smacznego!

IMG_3647

IMG_3656

IMG_3675

IMG_3677

25 comments

Skomentuj

