Ryba po grecku

Pewnie pomyślicie, że zwariowałam? Tak, w lutym zaserwowałam pyszną rybę po grecku. Zaczęło się od tego, że pamiętałam o tym, że mam zamrożonego dorsza. Nie miałam ochoty na panierowaną i smażoną rybę więc wymyśliłam, że zrobię z nią coś całkiem innego. Skorzystałam z przepisu Kwestii Smaku, jednak następnym razem nie dodam bazylii i oregano – są zbyt intensywne i zabijają smak warzyw. Zatem prezentuję Wam pyszny przepis, po moich modyfikacjach. Do świąt jeszcze daleko, ale to nic nie szkodzi, prawda?

Składniki:

marchewka – 0,5 kg

pietruszka – 15 dag

seler – 10 dag

cebula – 1 duża sztuka

sól – 1 łyżeczka

ziele angielskie – 3 kulki

listek laurowy – 2 sztuki

pieprz, słodka papryka – po pół łyżeczki

wrząca woda – 3 szklanki

koncentrat pomidorowy – 70 g

filety białej ryby (np. dorsza) – około 0,7 kg

+olej do smażenia

Sposób wykonania:

Ryby rozmrażamy i dokładnie osuszamy papierowymi ręcznikami. Kroimy je na kawałki, a następnie solimy i pieprzymy. Obtaczamy je w mące i smażymy na rozgrzanym oleju. Marchewkę, pietruszkę i selera trzemy na tarce o grubych oczkach. Warzywa przekładamy do garnka i zalewamy wrzącą wodą, solimy. Gotujemy je około 20 minut pod uchyloną pokrywką. Pod koniec dodajemy ziele angielskie i liście laurowe. Z warzyw odlewamy trochę wywaru (około pół szklanki) i musimy rozmieszać w nim koncentrat pomidorowy. Cebulę szklimy na oleju, dodajemy ugotowane warzywa i koncentrat, mieszamy, zagotowujemy. Doprawiamy do smaku. Gorące warzywa kładziemy na usmażonej rybie.

Smacznego!

IMG_4122

IMG_4123

IMG_4157

21 comments

  1. U mnie na święta nigdy się jej nie robiło! Właśnie w dni powszednie była to potrawa jadalnia i zazwyczaj na zimno, tak wprost z lodówki z chlebkiem koniecznie posmarowanym świeżym masełkiem🙂 Ale mi się zachciało takiej rybki🙂

Skomentuj

