Tarta z czekoladą i migdałami

Nadeszła pora, żeby przygotować coś słodkiego. Ostatnio skupiłam się na gotowaniu, odrobinę zapominając o pieczeniu. Na jednym z obserwowanych przeze mnie blogów zobaczyłam przepis, który od razu mi się spodobał. Zrobiłam szybkie zakupy i przystąpiłam do pieczenia. Przepis w całości pochodzi z bloga Gotuj z Kasią. Na samym końcu zamieściłam link do oryginału. Podsumowując – trzy osoby stwierdziły, że tarta jest pyszna i nie kłamały – ja też tak uważam. Bardzo fajny pomysł na coś słodkiego do kawy, gdy spodziewamy się gości albo chcemy rozpieścić domowników. Lubicie tarty na słodko?

Składniki na spód:

mąka – 200 g

cukier – 70 g

miękkie masło – 100 g

żółtka – 2 sztuki

woda – 2 łyżki

sól – szczypta

Składniki na masę czekoladową:

śmietanka 30% – 330 ml

mleczna czekolada – 200 g

kakao – 2 łyżki

mąka – 1 łyżka

jajko – 1 sztuka

+ garść lub dwie posiekanych migdałów

+masło do wysmarowania formy

Sposób wykonania:

Wszystkie składniki na ciasto zagniatamy, rozwałkowujemy na placek trochę większy od formy do pieczenia, a następnie przenosimy na foremkę wysmarowaną masłem (można też wylepić foremkę ciastem). Dociskamy do dna i boków, a wałek przetaczamy przez brzeg foremki. Tak przygotowane ciasto wstawiamy do lodówki na minimum 30 minut. Na schłodzonym cieście układamy kawałek papieru do pieczenia i wysypujemy na niego fasolę lub ryż. Dzięki takiemu obciążeniu ciasto nie urośnie podczas pieczenia. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na 15 minut. Po tym czasie ściągamy papier wraz z obciążeniem i pieczemy dodatkowe 5 minut. W trakcie pieczenia ciasta bierzemy się za przygotowanie masy. Śmietankę podgrzewamy w garnku, ściągamy z ognia i dodajemy czekoladę połamaną na mniejsze kawałki, kakao, mąkę i jajko. Masę wylewamy na podpieczone ciasto i pieczemy przez kolejne 15 minut. Następnie całość posypujemy posiekanymi migdałami i pieczemy jeszcze 5 minut. Tarta gotowa!

Link do oryginalnego przepisu:

http://gotujzkasia.pl/2015/02/tarta-z-czekolada-i-migdalami/

Smacznego!!!

IMG_4165

IMG_4175

IMG_4181

36 comments

Skomentuj

