Kruche ciasto z borówkami i budyniową pianką

Znowu piekę, piekę i piekę. Blaszki mnie lubią. Ostatnio to mój sposób na odreagowanie stresu. Ok, już przechodzę do sedna sprawy. Borówki w promocji – jak tu ich nie kupić? Tak ładnie na mnie patrzyły, że nie mogłam się oprzeć. Pomysł na ciasto wynalazłam w sieci, zastąpiłam jedynie jagody borówkami. Wyszło pyszne, polecam.

Składniki na kruche ciasto (forma 35 x 20 cm):

mąka pszenna – 400 g

zimne masło – 250 g

proszek do pieczenia – 2 łyżeczki

cukier puder – 3 łyżki

żółtka – 5 sztuk

Składniki na piankę:

białka – 5 sztuk

cukier – 200 g

cukier wanilinowy – 2 łyżeczki

budyń waniliowy lub śmietankowy – 2 opakowania (2 x 40 g)

olej rzepakowy – 125 ml

Pozostałe składniki:

borówki – 500 g

cukier puder do oprószenia (opcjonalnie)

Sposób wykonania ciasta:

Mąkę wraz z cukrem pudrem i proszkiem do pieczenia przesiewamy do miski. Wkrajamy zimne masło i dodajemy żółtka. Szybko zagniatamy ciasto. Ciasto dzielimy na dwie części (60% i 40%) i wstawiamy je do zamrażarki. Formę smarujemy masłem. Na spód blaszki rozwałkowujemy bądź rozklepujemy większą część ciasta i podpiekamy je w temperaturze 190 stopni przez około 20 minut. Odstawiamy je do całkowitego wystudzenia (to ważne).

Sposób wykonania pianki i reszty ciasta:

Gdy podpieczony spód już wystygnie, ubijamy białka. Kiedy będą już sztywne, stopniowo, małymi porcjami wsypujemy oba cukry i cały czas ubijamy na wysokich obrotach. Następnie powoli wsypujemy budyń, cały czas miksując, by dobrze się rozpuścił. Na koniec wąską strużką wlewamy olej, nie przerywając miksowania (mniejsza prędkość i niezbyt długo). Ponownie nagrzewamy piekarnik i wykładamy pianę na wystudzony spód. Wyrównujemy i gęsto układamy borówki – można trochę wepchnąć je w pianę. Na wierzch ścieramy resztę zamrożonego ciasta. Pieczemy przez 30-40 minut w piekarniku nagrzanym do 190 stopni. Po wystygnięciu ciasto można jeszcze posypać cukrem pudrem.

Smacznego!

I obowiązkowo – link do oryginalnego przepisu:

http://agatagotuje.pl/kruche-ciasto-z-jagodami-i-budyniowa-pianka-z-olejem-rzepakowym/

IMG_5081

IMG_5085

IMG_5093

IMG_5098

29 comments

  1. Mniam, znakomicie to ciacho wygląda🙂
    Ja się ostatnio borówkom w promocji oparłam, ale tylko dlatego, że w koszyku miałam już truskawki, maliny i rabarbar…😉

Skomentuj

