Sałatka z szynką parmeńską, mozzarellą i rukolą

Przestałam piec ciasta, bo w taki upał niespecjalnie działa na mnie ich sympatyczny widok. W zasadzie może ono nawet długo na mnie patrzeć, a ja i tak go nie zjem. Pomyślałam, że czas na coś lekkiego i smacznego, coś czym będę się naprawdę zajadała. W kilku sklepach trwa tzw. „włoski tydzień” więc nie było problemu z zakupem produktów. Pomysł na sałatkę wynalazłam na jednym z blogów. I wiecie co – sałatka smakowała nawet mojemu mężczyźnie (pewnie przez dodatek szynki parmeńskiej), a to oznacza, że jest pyszna i bardzo ją polecam!

Składniki:

rukola – dwie garście

szynka parmeńska – sześć, siedem plasterków

oliwki (zielone lub czarne) – garść

mozzarella – opakowanie tych „mini” (ładnie się prezentują)

pomidorki koktajlowe – około 15 sztuk

miód – 1 łyżka

musztarda – 1 łyżka

oliwa z oliwek – 3 łyżki

Sposób wykonania:

Rukolę płuczemy, osuszamy i rozkładamy na dnie nieco głębszego talerza. Na niej rozsypujemy pokrojone w plasterki oliwki. Rozkładamy też kuleczki mozzarelli (przekrojone na pół) i plasterki szynki zawiniętej w ruloniki. Na samym końcu układamy pomidorki przekrojone na połówki, a na wierzch układamy kilka listków rukoli. Teraz czas na przygotowanie sosu. Mieszamy miód, musztardę i oliwę z oliwek. Sałatkę polewamy dressingiem i gotowe.

Smacznego!

IMG_5234

IMG_5244

IMG_5247

26 comments

  1. Zazdroszczę takiego podejścia do upału i ciast! Ja i tak mogłabym zjadać śmiało nawet przy 40 stopniach!🙂 sałatka wygląda wspaniale. To wyjątkowo moje smaki!😉

Skomentuj

