Kompot z truskawek

Lubię ten czas, kiedy wszędzie można kupić pyszne i słodkie truskawki. Nie mogąc się oprzeć ich widokowi, kupiłam ich aż kilogram. Trochę podjadłam, ale co zrobić z resztą? Zrobiłam pyszny kompot. Pracy tyle, co nic, a efekt wspaniały. Polecam.

Składniki:

woda – 2 litry

cukier – 1 i 1/3 szklanki

truskawki – około 800 g

Sposób wykonania:

Zagotowujemy wodę z cukrem. Truskawki obieramy z szypułek, płuczemy i wkładamy je do wrzącej wody. Czekamy aż woda powtórnie się zagotuje. Wyłączamy gaz i zostawiamy truskawki aż do całkowitego wystygnięcia. Kompot przelewamy do dzbanka i schładzamy.

Smacznego!

IMG_5302

IMG_5306

IMG_5315

IMG_5319

21 comments

  1. Ja wczoraj zrobiłem mój ulubiony kompot z agrestu, taki kwaśny a jednocześnie słodki, dzięki delikatnej nucie dodanych truskawek. Schłodzony jest najlepszy na upały.

Skomentuj

