Krupnik

Z ogromną radością wracam do kuchni! Pogoda za oknem sprawiła, że pomyślałam, że zrobię krupnik. Wiecie, że do tej pory jeszcze nigdy sama go nie ugotowałam? Nadrobiłam zaległości i nieskromnie przyznam, że bardzo smakuje mi mój krupnik. Prawie sam się robi – szybko, łatwo i przyjemnie, a najważniejsze że jest pyszny.

Składniki:

wywar (u mnie z żeberek wieprzowych i warzyw) – około 1,5 l

kasza jęczmienna – 6 płaskich łyżek

ziemniak – 1 sztuka

śmietana – pół szklanki

grzyby suszone – kilka (teraz nie miałam, ale warto dodać)

posiekana natka pietruszki – do podania

sól

Sposób wykonania:

Do wywaru dodajemy kaszę jęczmienną i pokrojone w małą kostkę ziemniaki. Na tarce ścieramy marchewkę z wywaru i również dodajemy do zupy. Jeśli dodajemy grzyby – to też właśnie teraz. Całość gotujemy około 30 minut – aż ziemniaki będą miękkie, a kasza się ugotuje. Gdy zupa przestygnie, zabielamy ją śmietaną. Przed podaniem posypujemy posiekaną natką pietruszki.

Smacznego!

IMG_7219

IMG_7222

IMG_7232

10 comments

Skomentuj

