Cebula w sosie z orzechów włoskich – BAJE SOSIE

Tym razem zapraszam Was na coś pysznego, ale nie mojego autorstwa. Wróciłam zmęczona do domu, a już od progu poczułam piękny zapach. On – przyrządził dla mnie cebulę z orzechowym sosem. Cudo, po prostu cudeńko. Przepyszne połączenie, strasznie mi smakowało. Myślę, że On już teraz ma pełną świadomość tego, że gdyby raz jeszcze chciał coś dla mnie przyrządzić – to musi być właśnie ta cebula, z tym sosem. Sam przepis pochodzi z książki Gruziński smak (którą zresztą bardzo polecam)! Jeszcze nie miałam okazji odwiedzić Gruzji, ale jeśli tam tak jedzą, to wrócę grubsza.

Składniki:

czerwona cebula – 1 kg

sos – 400-500 ml

oliwa – 50-70 ml

Składniki na sos:

orzechy włoskie – 300 g

gotowana woda – 300 ml

czosnek – 2-3 ząbki

kurkuma – 1,5 łyżeczki

+sól

Sposób wykonania:

Piekarnik rozgrzewamy do 280 stopni. Nie obieramy cebul, po prostu dobrze je myjemy. Każdą przekrajamy na pół i nakłuwamy widelcem. Wykładamy na blachę i polewamy oliwą, a następnie wsadzamy do piekarnika i pieczemy 15-20 minut. W tym czasie miksujemy orzechy, czosnek, kurkumę i sól, po czym rozcieńczamy całość wodą. Po wyjęciu z piekarnika polewamy cebule sosem.

On – nawet zrobił mi zdjęcia, żebym mogła dodać nowy wpis.

Tym razem publicznie – dziękuję Ci za jedną z pyszniejszych obiadokolacji, jakie ostatnio jadłam i za to, że nawet pomyślałeś o zdjęciach i przede wszystkim – o mnie.

Smacznego!

IMG_8063

IMG_8066

IMG_8068

IMG_8071

30 comments

  1. Nie chcę nawet myśleć jakie to było pyszne! Kocham orzechy włoskie! Niestety mój luby ich nie znosi, ale może to dobry sposób by się do nich przekonał 😉

Skomentuj

