Warstwowa sałatka z pieczarkami

Od dłuższego czasu w mojej lodówce zalegały pieczarki. Byłam ciekawa czy można je wykorzystać do sałatki. Przeszukałam Internet i okazało się, że można! Przepis znalazłam na blogu Brulion Spadochroniarza. Sałatka smakuje jak tosty bez chleba tostowego. Bardzo przypadła mi do gustu, polecam – spróbujcie!

Składniki:

pieczarki – 0,5 kg

ser żółty – 200-300 g

jajka ugotowane na twardo – 5 sztuk

+ketchup, jogurt naturalny, majonez

+pieprz, sól, czosnek

Sposób wykonania:

Pieczarki smażymy na oleju do czasu aż cała woda odparuje, a one ładnie się przyrumienią. Odstawiamy do wystudzenia. W tym czasie trzemy ser żółty na tarce o grubych oczkach. Na dno miski wykładamy pieczarki, na nie ser żółty (tak, aby przykrył pieczarki). Te dwie warstwy zalewamy ketchupem. Ugotowane jajka kroimy w drobną kostkę i wykładamy na ketchup. Całość zalewamy sosem czosnkowym (mieszamy majonez, jogurt naturalny, czosnek, sól, pieprz). Wierzch posypujemy serem żółtym startym na malutkich oczkach. Sałatkę wstawiamy do lodówki na minimum godzinę.

Smacznego!

IMG_8049

IMG_8050

IMG_8056

Zdjęcia robione raz z lampą, raz bez – takie uroki kucharzenia po nocach!

32 comments

  1. Magdaleno-nie przestajesz mnie zaskakiwać swoimi pomysłami kulinarnymi.Przepis na sałatkę ciekawy niedługo go wypróbuję i dam Ci znać jak mi wyszło-pozdrawiam Kazimierz

  2. Pięknie wygląda ta sałatka – a je się przecież też oczami, więc to baaardzo, bardzo ważne 🙂 Też zaliczam się do fanek warstwowych sałatek 😉

Skomentuj

