Sałatka z polędwicą łososiową, fetą i suszonymi pomidorami

Może Was trochę rozśmieszę, ale jakiś czas temu na każdym kroku słyszałam o suszonych pomidorach. Najpierw znajomy mówił, jak bardzo mu smakują, później w telewizji widziałam jak przygotowywane są potrawy właśnie z tym składnikiem. Pomyślałam, że w naszym kraju suszone pomidory stały się trochę „modne”. Tak bym to nazwała. Skusiłam się na ten trend i postanowiłam spróbować suszonych pomidorów, a konkretnie zrobiłam sałatkę z ich udziałem. Moje zdanie jest takie, że suszone pomidory są bardzo intensywne w smaku i bardzo specyficzne. Jedząc sałatkę, pomyślałam o tym, jaka byłaby pyszna, gdyby wyrzucić z niej wszystkie te pomidory. Cóż, chciałam ich spróbować i spróbowałam, ale zdecydowanie nie jest to mój smak. Publikuję przepis, bo ktoś kto lubi ten dodatek, na pewno zachwyci się tą sałatką.

Właśnie – mam do Was bardzo ważne pytanie! Czy Wy lubicie suszone pomidory? Odpowiedzcie proszę, jestem szczerze ciekawa.

Składniki:

mieszanka sałat – pół opakowania (zamiennie: sałata lodowa)

polędwica łososiowa – 200 g

suszone pomidory z zalewy – kilka sztuk, według uznania

feta – pół opakowania

łuskany słonecznik – garść

Składniki na sos:

oliwa z oliwek – trzy łyżki

miód – łyżka

olej z suszonych pomidorów – łyżka

cytryna – odrobina

+sól, pieprz

Sposób wykonania:

Sałatę przesypujemy do miski. Polędwicę łososiową kroimy w paski lub po prostu rwiemy na mniejsze kawałki. Suszone pomidory kroimy w paseczki, a fetę kruszymy. Słonecznik rumienimy na patelni bez tłuszczu i dodajemy do sałatki. Wszystkie składniki sosu mieszamy ze sobą, dodajemy do sałatki i całość ponownie mieszamy. Sałatkę zostawiamy w lodówce na noc.

Smacznego!

IMG_7990

IMG_7994

IMG_7998

IMG_7999

26 comments

  1. Sałatka prezentuje się bardzo smakowicie!
    Może dałaś za dużo suszonych pomidorów, jak na pierwszy dla Ciebie raz…
    Myślę, że mniejszy ich dodatek były zachętą, a nie potwierdzeniem, że nie lubisz.

  2. ja na początku także nie rozumiałam zachwytu nimi, ale teraz mogę powiedzieć jedno – ubóstwiam je!🙂 świetne są także do makaronu🙂 czasami warto dać drugą szansę, może właśnie dałaś ich za dużo.

    Sałatka pyszna🙂 ja dla odmiany walczę z fetą, w małej ilości jeszcze zjem, ale ogólnie średnią za nią przepadam.

  3. Ja uwielbiam suszone pomidory, ale tylko domowej roboty. Są bez porównania z kupnymi. Tym smakiem można się zachwycić🙂. Robiłam w tamtym roku pierwszy raz i już nigdy nie kupię ze sklepu. Sałatka pysznie się prezentuje🙂

Skomentuj

