Krem z zielonych szparagów

Szparagi, szparagi, szparagi – to właśnie teraz jest ich czas. W tym okresie są już naprawdę tanie i na pewno warto je kupić. Niedawno spróbowałam też białych szparagów, ale zdecydowanie wolę zielone. Kupiłam dwa pęczki i przygotowałam z nich zupę – krem. Polecam, koniec maja to idealny moment na szparagi.

Składniki:

wywar warzywny – około 1,5 l

zielone szparagi – dwa pęczki

cebula – 2 sztuki

+sól, pieprz, odrobina czosnku

+do podania: grzanki / ser pleśniowy / prażone płatki migdałów

Sposób przygotowania:

Szparagi płuczemy i odcinamy twarde końcówki. Dodajemy je do wywaru i gotujemy około 10-15 minut. Cebulę kroimy w kostkę, podsmażamy na łyżce masła i dodajemy do zupy. Przed zmiksowaniem zupy, wyciągamy połowę szparagów, odcinamy ich główki i odkładamy na bok. Całą resztę blendujemy. Na końcu doprawiamy zupę solą, pieprzem i czosnkiem. Nie zapominamy też o dodaniu główek, które wcześniej odłożyliśmy.

Zupę można podawać w różny sposób: z grzankami, z serem pleśniowym albo z prażonymi migdałami – wybór należy do Was.

Smacznego!

IMG_9305

IMG_9309

IMG_9315

IMG_9316

27 comments

  1. Uwielbiam zupy krem, ale nie przepadam za szparagami, po prostu jem je z musu. Często robimy je jako przystawkę i po postu nie wypada odmówić! Z reguły szparagi zielone są lepsze w smaku od białych, dla mnie, ale specjalistą od tych rzeczy to ja nie jestem!

Skomentuj

