Świeży szpinak ze śmietaną i czosnkiem

Świeży szpinak jest przepyszny. Możecie mówić i myśleć co chcecie, ale osobiście uwielbiam szpinak i nie zamierzam się z tym kryć! Szpinak mrożony, rozdrobniony nie może mierzyć się z tym świeżym. Szpinaku nie przyrządziłam ja. Zrobiony został dla mnie, a ja tylko się nim zajadałam. Szpinak jest przepysznym dodatkiem do rozmaitych dań.

Składniki:

szpinak – tyle, na ile macie ochotę ( u mnie była cała reklamówka)

cebula – 1 sztuka

śmietana – 3-4 łyżki

czosnek – 2-4 ząbki

+sól, pieprz, gałka muszkatołowa, odrobina masła

Sposób wykonania:

Liście szpinaku obieramy. Odrzucamy łodygi, zostawiamy tylko liście. We wrzącej, osolonej wodzie szpinak blanszujemy przez około 3 minuty. Odcedzamy do na sitku i zostawiamy do wystygnięcia. Ze szpinaku pozbywamy się nadmiaru wody (dobrze go odciskamy). Liście szpinaku szatkujemy w niewielkie kwadraty bądź w inny, ulubiony sposób. Na patelni rozgrzewamy odrobinę masła. Drobno szatkujemy cebulę i wrzucamy ją na patelnię. Gdy się zeszkli, dodajemy do niej szpinak. Mieszamy. Po około 15 minutach dodajemy czosnek przeciśnięty przez praskę i śmietanę. Całość doprawiamy solą, pieprzem i gałką muszkatołową.

Smacznego!

IMG_9330

IMG_9333

IMG_9335

IMG_9343

IMG_9347

26 comments

  1. Niestety pewne rzeczy bez ostrych dodatków nie istnieją i nie wyobrażam sobie tej sałatki bez czosnku. Jednak ja go unikam, ponieważ u mnie on powoduje migreny. Choć szerze mówiąc bardzo brakuje mi jego smaku w niektórych potrawach!

Skomentuj

