Kapuśniak z młodej kapusty z kiełbasą i koperkiem

Będąc na zakupach, dojrzałam młodą kapustę i postanowiłam kupić. Najpierw pomyślałam, że zrobię z niej bigos, ale los chciał inaczej. Znalazłam przepis na kapuśniak i przypomniałam sobie, że jeszcze nigdy sama go nie zrobiłam. Podjęłam wyzwanie. Kapuśniak wyszedł pyszny, polecam.

Składniki:

wywar, bulion (u mnie warzywa + żeberka) – około 2,5 l

marchewka -1 sztuka

młoda kapusta – pół główki

przecier pomidorowy – 2-3 łyżki

kiełbasa – 200 g

koperek – pęczek

ziemniaki – 2 sztuki

+sól, pieprz (dużo pieprzu!)

Sposób wykonania:

Do gotującego się bulionu dodajemy poszatkowaną kapustę i marchewkę startą na dużych oczkach. Gotujemy około 15 minut, do miękkości kapusty. Kiełbasę kroimy w kostkę, podsmażamy na odrobinie masła i dodajemy do zupy. Ziemniaki również kroimy na mniejsze kawałki i dodajemy do całości. Po około 20 minutach dodajemy przecier pomidorowy i posiekany koperek. Całość doprawiamy solą i pieprzem.

Smacznego!

Przepis pochodzi z niezastąpionej Kwestii Smaku – o tutaj!

IMG_9413

IMG_9417

IMG_9425

33 comments

Skomentuj

