Krem ze świeżych pomidorów z mozzarellą

W tym roku również zostałam obdarowana ogromem pysznych, działkowych pomidorów. Szczęściara ze mnie, prawda? Od około tygodnia, w każdym daniu które przygotowuję, obecne są pomidory. Bardzo mnie to cieszy, bo uwielbiam to warzywo*. Wczoraj ugotowałam przepyszną zupę ze świeżych pomidorów. Dwa lata temu proponowałam Wam zupę z pieczonych pomidorów, z parmezanem. Dziś uważam, że ich pieczenie nie jest potrzebne, a parmezan warto czasami zastąpić właśnie mozzarellą.

*Przeczytałam, że pomidor jest jednym z przykładów różnych sposobów kategoryzowania rzeczywistości: dla botaników jest owocem, dla zwykłych użytkowników języka – warzywem [TUTAJ]. Życie, sposób kategoryzowania i język polski wciąż mnie zaskakują.

Składniki:

pomidory (w zależności od odmiany) – 6-10 sztuk

cebula – 2 sztuki

czosnek – 3 ząbki

wywar warzywny – 2-3 szklanki

śmietana 12% – 2 łyżki

cukier – 1 łyżeczka (w zależności od tego, jak kwaśne/słodkie są nasze pomidory)

+odrobina masła, sól, pieprz, bazylia lub oregano

+mozzarella – do podania

Sposób wykonania:

Pomidory myjemy, przelewamy wrzątkiem, obieramy ze skóry i w miarę możliwości – pozbawiamy pestek. Można też zagotować pomidory i następnie przetrzeć je przez sitko (jak kto woli). Cebulę kroimy w kostkę i szklimy ją na odrobinie masła. Gdy jest gotowa, przez praskę przeciskamy czosnek i dodajemy do cebuli. Podsmażamy już tylko chwilę i ściągamy z palnika. Do gorącego wywaru dodajemy przetarte lub obrane pomidory, a także cebulę z czosnkiem. Całość gotujemy około 15-20 minut. Po tym czasie, blendujemy zawartość garnka. Zupę doprawiamy i zabielamy odrobiną śmietany. Podajemy z pokrojoną mozzarellą.

Smacznego!

1

2

3

34 comments

  1. Pomidor jest rzeczywiście owocem z punku widzenia botanicznego i dodam jeszcze bardzo zdrowym owocem. Ja szczególnie zwracam na niego uwagę dlatego, że zawiera likopen (występuje tylko w pomidorach w tak dużych ilościach i co najważniejsze po obróbce termicznej najlepiej z olejem jest lepiej przyswajalny) oraz potas, który jest dobry dla tych osób, które jedzą dużo soli.

    uwielbiam pomidory i dlatego już drugi rok też postawiłam na nie w moim ogródku.

  2. Pyszny! Uwielbiam zupy, gdzie podstawę stanowi moc warzyw. Dawno nie jadłam już takiego kremu z pomidorów. Muszę zrobić, tym bardziej, że mam swoje pomidorki i w tym roku jest ich bardzo duuużo 🙂 Pozdrawiam 🙂

Skomentuj

