Piersi z kurczaka w kremowym sosie z bobem, marchewką i koperkiem

Sezon na bób już za nami, niestety. Danie przygotowałam na początku lipca, a efekty publikuję z małym opóźnieniem. Zawsze bardzo lubiłam bób i to się nie zmieniło. Po tym jak najzwyczajniej w świecie objadłam się ugotowanym i obranym ze skórki bobem, pomyślałam, że to może być też fajny dodatek do sosu / gulaszu. Kiedy zobaczyłam przepis i zdjęcia na Kwestii Smaku [TUTAJ], bez wahania postanowiłam zrobić kurczaka w przepysznym sosie, z bobem. Danie jest szybkie w wykonaniu (najwięcej czasu zajmuje ugotowanie i obranie bobu) i przepyszne, spróbujcie!

Składniki:

piersi z kurczaka – około 500 g

bób (ugotowany i obrany) – 300 g

cebula – 1 sztuka

marchewka – 1 sztuka

bulion – 250 ml

śmietana 30% – około 100 ml

koperek – pęczek lub pół

+ odrobina oliwy, mąki, masła, soli, pieprzu i kurkumy

Sposób wykonania:

Pojedynczą pierś z kurczaka przekrawamy na dwie części – grubszą i cieńszą. Tą grubszą kroimy w poprzek na dwa cieńsze filety. Mięso doprawiamy solą i pieprzem, smarujemy je oliwą i prószymy mąką. W garnku roztapiamy masło, wkładamy piersi z kurczaka i smażymy z obu stron na lekko złoty kolor. Kurczaka przekładamy na talerz. Do tego samego garnka wrzucamy pokrojoną w kosteczkę cebulę i chwilę smażymy. Dodajemy obraną i startą marchewkę i jeszcze chwilę smażymy. Teraz dodajemy obsmażonego kurczaka, wlewamy gorący bulion, wsypujemy kurkumę i całość zagotowujemy. Garnek przykrywamy i całość gotujemy na umiarkowanym ogniu przez około 5 minut. Do szklanki wlewamy kilka łyżek sosu z garnka, dodajemy trzy łyżki śmietanki i mieszamy. Dodajemy resztę kremówki i mieszamy. Śmietankę wlewamy do garnka z kurczakiem, dodajemy koperek, obrany bób i delikatnie mieszamy. Doprawiamy solą i pieprzem. Gotujemy bez przykrycia około minutę, aż sos trochę zgęstnieje.

Smacznego!

IMG_9451

IMG_9455

IMG_9464.JPG

30 comments

  1. Pysznie i zdrowo! Z chęcią bym się pokusiła na bób, bo w tym roku jakoś zupełnie nie miałam głowy go kupić i niestety go nie jadłam😦 Ale na takie danie bym się z chęcią połakomiła. Nawet teraz! Pozdrawiam serdecznie🙂

  2. ciekawe połączenie smaków ale muszę się przyznać tylko raz jadłam bób i nigdy nic sama z nim nie przyrządziłam muszę spróbować🙂

Skomentuj

