Sałatka z awokado

Muszę Wam napisać, że ostatnio mam dobry flow, jeśli chodzi o gotowanie. Mam ochotę na nowe połączenia, nowe produkty, nowe smaki. Chce mi się gotować, jeść i podpytywać innych. Zimo – nie zniszcz tego we mnie, proszę. Kiedy kupowałam awokado, myślałam, że zrobię z niego pastę do kanapek. Zmieniłam zdanie i powstała bardzo łatwa i bardzo szybka (jej wykonanie zajmuje około 15-20 minut) sałatka. Awokado nadaje sałatce świeżości, całkowicie ją zmienia. Podoba mi się ten smak (czyt. lubię to). Z czystym sumieniem – polecam.

Składniki na sałatkę:

awokado – 1 sztuka

ogórek gruntowy – 1-2 sztuki

ugotowane jajka – 2 sztuki

+ odrobina soku z cytryny, sól, pieprz, prażony słonecznik

Składniki na sos:

majonez – 1 łyżka

oliwa – 1 łyżka

musztarda – pół łyżeczki

miód – pół łyżeczki

Sposób wykonania:

Awokado obieramy i skrapiamy odrobiną soku z cytryny. Następnie kroimy je w kostkę. Podobnie postępujemy z ogórkami i jajkami – siekamy je w nieco większą kostkę lub kroimy na ćwiartki. W małym naczyniu mieszamy wszystkie składniki na sos. Całość polewamy sosem, doprawiamy solą i pieprzem, a na końcu posypujemy prażonym słonecznikiem.

Szybko i pysznie, prawda?

Czasami myślę, że im mniej składników, tym lepiej. Mieszanie wszystkich smaków świata i ogromna ilość produktów to nie zawsze dobry kierunek.

Smacznego!

img_9875

img_9879

img_9885

31 comments

  1. Samo awokado nie należy do najbardziej lubianych przeze mnie rzeczy. Jednak w sałatce? Super 🙂 Zdrowo i pysznie. Na taką sałatkę mam ochotę choćby i teraz. Pozdrawiam piątkowo 😉

  2. Zgadzam się z Tobą. Jak dla mnie najlepsze jedzenie jest tym najprostszym i dlatego chociażby taka pizze lubię tylko z serem, pieczarkami i ewentualnie jeszcze jakimś drobnym dodatkiem.
    Awokado jest bardzo zdrowym owocem i dobrze jest wykorzystać go w naszym menu. Jeśli ktoś nie przepada za smakiem, to należy pamiętać, że awokado najlepiej smakuje w połączeniu z innymi smakami.

Skomentuj

