Kotlety jajeczne czyli powrót do dań zapomnianych

Wyobrażacie sobie, że ostatni raz jadłam kolety jajeczne jakieś dziesięć lat temu? Nie chce być inaczej. Kompletnie zapomniałam o ich istnieniu! A przecież są takie łatwe i pyszne. Takie kotlety kojarzą mi się z dzieciństwem, chociaż wcale nie gościły one na naszym stole bardzo często. Po takim czasie sama przygotowałam te rarytasy i muszę napisać, że po długiej przerwie wciąż są smaczne, okrutnie smaczne.

Składniki:

jajka ugotowane na twardo – 5 sztuk

surowe jajko – 1 sztuka

bułka tarta – 1 łyżka

posiekana natka pietruszki – ilość wedle uznania

+sól, pieprz, bułka tarta do obtoczenia, olej do smażenia

Sposób wykonania:

Ugotowane jajka wkładamy do garnka/miski i dokładnie rozgniatamy je widelcem. Dodajemy surowe jajko, bułkę tartą i natkę pietruszki. Całość doprawiamy solą i pieprzem. Mieszamy i formujemy z masy cztery kotleciki. Kotlety obtaczamy w bułce tartej i na około godzinę wkładamy do lodówki (będą bardziej zwarte i dzięki temu lepiej będzie się je smażyło). Kotlety smażymy na rozgrzanym oleju, na rumiano, z obu stron.

Smacznego!

IMG_0044.JPG

img_0049

img_0069

42 comments

  1. Ja tego dania nie znam w ogóle. Super pomysł 🙂 Lubię różne ciekawe dania z jajkiem w roli głównej i takie kotleciki na obiad byłyby idealne. Pyszna propozycja. Dla mnie kompletnie nieznana, ale jakże apetyczna. Pozdrawiam serdecznie, Megly (megly.pl)

Skomentuj

