Polędwiczki w sosie musztardowym z pieczarkami

Na blogu dawno nie było smakowitej receptury dla mięsożerców. Nadrabiam zaległości i tym razem mam dla Was coś naprawdę pysznego. Zostało mi dosyć sporo podsmażonych pieczarek i chciałam zrobić coś innego niż tosty, które jako pierwsze przyszły mi na myśl. Poszperałam i wśród przepisów znalazłam polędwiczki z pieczarkami, musztardą i whiskey. Polędwiczki można przyrządzać rozmaicie, z różnymi sosami – z suszonymi śliwkami, cebulą, chrzanem… Zawsze jest pysznie i inaczej. Znacie i lubicie dzisiejsze połączenie?

Składniki:

polędwiczka wieprzowa – 1-2 sztuki

cebula – 2 sztuki

podsmażone pieczarki – około 350 g

whiskey – 2 łyżki

musztarda francuska (ziarnista) – 2 łyżki

śmietanka 30% lub inna – pół szklanki

posiekana natka pietruszki – pół pęczka

+odrobina oleju, sól, pieprz, łyżka mąki

Sposób wykonania:

Polędwicę kroimy w plastry o grubości około 2 cm. Każdy plaster delikatnie rozbijamy. Obtaczamy polędwicę w mące i na rozgrzanym oleju obsmażamy ją z obu stron. Następnie do polędwiczek dodajemy pokrojoną w kostkę cebulę. Gdy się zeszkli, dodajemy podsmażone pieczarki. Chwilę smażymy i dolewamy szklankę wody i whiskey. Solimy, pieprzymy i całość dusimy tak długo, aż mięso będzie miękkie. Pod koniec dodajemy musztardę i posiekaną natkę pietruszki. Zagęszczamy sos – mąkę mieszamy ze śmietaną i dodajemy do letniego sosu. Mieszamy i zagotowujemy do „lekkiego mrugania” sosu. Podajemy z ziemniakami albo kaszą gryczaną / jęczmienną.

Smacznego!

Inspirowałam się przepisem: TUTAJ

img_9888

img_9891

img_9895

img_9901

32 comments

Skomentuj

