Dorsz w trzech odsłonach

Zima, zima, wciąż zima… Trzeba się jakoś ratować. Najlepiej pysznym jedzeniem – to działa! Jakiś czas temu, w jednym z marketów udało mi się kupić w promocji polędwicę z dorsza. Może nie pamiętacie, ale uwielbiam ryby i zawsze żałuję, że nie jem ich częściej. Żeby nie było nudno – rybę przygotowałam w trzech różnych wariantach – sami zobaczcie. Mi najbardziej odpowiada panierka z sezamu, uwielbiam ją.

Składniki:

dorsz atlantycki (polędwica) – trzy kawałki

szynka szwarcwaldzka – plaster lub dwa

sezam – garść

+odrobina mąki, jajko, bułka tarta (do tradycyjnej panierki)

Sposób wykonania:

Jeśli chodzi o przygotowywanie ryb – większej filozofii brak – ze względu na to, też bardzo je uwielbiam. Ryby solimy i pieprzymy. Pierwszy z kawałków obtaczamy w jajku, a następnie w sezamie. Drugi kawałek owijamy szynką. Trzeci panierujemy tradycyjnie – w mące, jajku i bułce tartej. Na patelni rozgrzewamy olej i smażymy dorsza, z obydwu stron, na złoty kolor. Wszystkie trzy kawałki smażyłam na jednej patelni i wszystko było w porządku.

Podałam z ziemniakami i rukolą.

Smacznego!

img_0428

img_0437

img_0440

img_0442

36 comments

  1. Też myślę, że jem za mało ryb 🙂 Twoje propozycje na dorsza bardzo mi się podobają, szczególnie kusi mnie ten kawałek zawinięty w szynkę parmeńską, którą uwielbiam 🙂

  2. Dorsz to pyszna rybka. U mnie w domu wszyscy najbardziej lubię jeden sprawdzony sposób na ryby i trudno przeforsować coś nowego. 😉
    Pozdrowionka! 🙂

  3. Jak dla mnie to fajne połączenie sezamu i ryby. Sezam jest trochę słodkawy i może nadać rybie fajnego smaku. Ogólnie lubię prawie każdy gatunek ryb, choć zdecydowanie wystrzegam się tych zanieczyszczonych, czyli tuńczyka i pangi.

Skomentuj

